perjantai 9. marraskuuta 2012

Kehityskaaret kuvitettuina

Markkinoinnin kehityskaarien opiskelu tuntuu välillä tylsältä asialta, josta ei jää oppilaille mitään muistikuvaa. Lähdimmekin lähestymään tätä kollegani Heinin kanssa mind mappien avulla.
Tunneilla kävimme molemmat luokissamme aluksi orientaationa kehityskaarien vaiheet ja "ajoituksen" läpi.

Sen jälkeen oppilaat valitsivat ryhmässä mieleisensä kehityskaaren / vuosikymmenen. Ideana oli koota mind map testaten samalla vapaavalintaisesti (ja mitä pädillä oli) iPadin Popplet tai MindJet - ohjelmaa. Valmiissa työssä piti olla kuvia ja mainoksia kyseisestä vuosikymmenestä, selitystä valitusta kehityskaaresta sekä pohdintaa siitä, miten aika ja yhteiskunta olivat sidoksissa aikakauteen.

Kävimme lopuksi kaikki työt vaiheittain läpi sekä keskustelimme pikaisesti tehtävästä ja opiskeltavasta asiasta. Oppilaat lähettivät valmiit työt minulle sähköpostitse. Jokaisessa iPadissamme on sama sähköpostitili asetettuna. Tallensin työt ja myöhemmin vein ne Optimaan luokan katsottavaksi ja asian mieleen palauttamiseksi.

Alussa jännitin, miten pädin käyttö sujui, mutta kaikki tuntuivat lähes vanhoilta tekijöiltä, vaikka olivat vain kerran laitetta kokeilleet. Vastaanotto oli muutoinkin positiivista ja innostuipa yksi ryhmä tekemään valitsemansa aikakauden mainoksen iPadia hyödyntäen.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti