perjantai 9. marraskuuta 2012

iPadin tuotoksista koottu kirjanen asiakaspalvelusta

iPadin tuotoksista koottu kirjanen asiakaspalvelun kurssin tiimoilta

Kun Pennasen Heinin kanssa kuulimme Pulpetista Tabletille - hankkeesta, innostuimme kovasti. Olisiko tässä ratkaisu oppilaita, muita opettajia ja meitä koskevaan ongelmaan?
Nimittäin asiakaspalvelu ja muut kilpailukeinot - kurssimme on ensimmäinen ja tärkeä osa merkonomien opintoja, mutta myös teoriapitoisuutensa vuoksi yksi raskaimmista. iPadin kanssa tästä voisi saada kaikkia palvelevan, mielenkiintoisen ja toiminnallisemman kokonaisuuden.

Päätimme ja saimme luvankin käyttää pädejä tämän ja muidenkin kurssien opetuksessa. Pädit pelastivat minut esimerkiksi pienessä neuvotteluhuoneessa opetuksen tylsyydeltä. Ajattelimme, että nyt tehdään kurssin asiakaspalvelu - osuudesta kirjanen, joka jää opiskelijoille itselleen muistin virkistämiseksi. Myöhemmin ainakin itse huomasin teetättäneeni myös kaikkea muuta, mutta siitä myöhemmin lisää.

Lähdimme liikkeelle siitä, mitkä asiat ja kalvot (kirjasen "pohja") otamme opetukseen ja kirjaseen. Tällä hetkellä näyttää siltä, että molempien luokkien töistä korostetaan yksi kirjanen. Aihe alueet vaihtelevat myös hieman. Tämä johtuu vai sitä, että meillä olikin eri jaksoissa eri tavalla Heinin kanssa opetusta. Kirjanen tulee käsittämään pelkästään asiakaspalvelua eikä niitä muita kilpailukeinona laisinkaan. Sinne tulee iPadilla tehtyjä videoita, ääninäytteitä, kuvia, sarjakuvia, mind nappeja ja vaikka mitä.

Lopullinen kirjanen on luettavissa iBookseissa, mutta tulemme laittamaan sen myös oppilaita varten Optimaan PDF:nä.

Tätä tehdessä on ollut hienoa huomata, miten oppilaat innostuvatja miten hyvin he osaavat laitetta käyttää - muutamasta tekniikkakammoisesta huolimatta. Ja ainakin itselleni tärkeä asia on se, että opettajakin oppii välillä - joko itse, kantapään kautta tai sitten oppilaan neuvoista...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti