torstai 20. syyskuuta 2012

Yrityshaastattelujen toteuttaminen Connect Pro mobiilin avulla

Tehtävän tavoitteena oli oppilaiden mobilisointi pois luokkahuoneesta. Ajatuksena oli myös, että opiskelijat huomaisivat teoriassa käytyjen asioiden sijoittumisen konkreettisesti todellisuuteen.

Alkuperäisesti suunniteltiin, että jokainen oppilasryhmä olisi tahoillaan käyneet haastattelemassa yhdessä yrityksessä. Tavoitteena selvittää yrityksen Liikeideaa sekä markkinoinnin muotoja.

Toteutus

Opiskelijat miettivät keskenään kysymyksiä, joita yritykselle esitettäisiin. Koska aikataulu oli tiukka ja halusimme myös testata Connect pro -ohjelmaa, valitsimme kaksi yritystä, joihin valittiin opiskelijaryhmät kahdesta eri aloittavasta merkonomi luokasta haastattelua toteuttamaan.

Opiskelijaryhmät vierailivat sovittuna ajankohtana kahdessa etukäteen sovitussa yrityksessä. Etäyhteys toteutettiin 3G yhteydellä varustetulla IPadillä ja Connect pro ohjelmalla. Haastattelu nauhoitettiin ohjelmalla ja näytettiin toisille ryhmille. Ryhmän yksi opiskelija kuvasi haastattelutilanteen myös varmuuden vuoksi yhdellä IPadlla myöhempää käyttöä varten.

Haastattelut toteutettiin opiskelijoiden ryhmissä pohtimien kysymysten avulla. Toiset opiskelijat kuuntelivat haastattelun luokkahuoneesta ja esittivät loppuvaiheessa kysymyksiä haastateltavalle.

Tavoite:
yrityksen markkinointiin ja Liikeideaan perehtyminen käytännössä
Opiskelijoiden mobilisointi ulos luokasta
Vaihtoehtoisen tavan testaus ja kokeilu yritysvierailulle. Yritykset pitivät tavasta, sillä aikaa haastatteluun kului kaikkineen vain noin puolituntia, kun taas yrityksen edustajan tulo koululle vaatii enemmän aikaa. Myös opiskelijoiden vierailu yrityksessä aiheuttaa aina ylimääräistä vaivaa yrityksiin.

Sovellus: Connect Pro Mobiili

Haasteet :
3G verkon toimiminen kaikissa tiloissa.
Riittävän nopea verkkoyhteys
Etukäteisvalmistelu ja testaus
Tekninen tuki alussa molemmissa päissä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti